wanneer met maand beginnen

Forum Simpel Huishoudboekje Forums SIMPEL HUISHOUDBOEKJE wanneer met maand beginnen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #1192
    Cath
    Deelnemer

    Hoi

    Ik krijg mijn uitkering meestal rond de 19 binnen, in de video wordt gesteld je dat als start van maand kan gebruiken, maar dat lijkt me niet echt handig, als overzicht van een maand. Moet ik dan gewoon de maand beginnen met wat er evt. nog over is (of negatief) en de inkomsten dan later invoeren om gelijk te lopen met de bank?

    #1251
    Team SH
    Deelnemer

    Hallo Cath,

    Ik zou het per 19de doen. Dus je maand begint 19de en eindigt ook 19de van de volgende maand. Je alle (vaste) kosten komen dan 1 keer in deze periode voor. Een andere optie is de maand in SH altijd per de 1ste van de maand beginnen. Ik zou zeggen probeer beide opties maar. De keuze is aan jou.

    In beide gevallen moet het saldo in SH gelijk lopen met het saldo van de bank.

    PS In de boekhouding van bedrijven begint een financieel jaar niet altijd per 1 januari. Bv bij IKEA is dat van 1 sept tot 1 sept.

    Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik die graag.

    Gr Philippe

    #1255
    Sharon
    Deelnemer

    Hoi,

    ik heb hier ook een vraag over.
    Mijn inkomen komt rond de 12e binnen. 12 december kreeg ik dus mijn inkomen, maar de kinderbijslag komt in januari. Noem ik deze maand nu december of januari? Of maakt dat niks uit, want dan noem ik het januari omdat ik het verwarrend vind als ik in mijn HB heb staan dat de kinderbijslag een maand eerder komt.

    En als ik het HB wel per eerste van de maand wil laten beginnen dan komt er bij saldo van vorige maand natuurlijk een ander bedrag te staan maar. Ik kom er niet uit hoe ik dat dan moet berekenen.

    Hoop dat iemand me kan helpen.

    Groetjes Sharon

    #1259
    Team SH
    Deelnemer

    Hallo Sharon,

    In principe maakt het niet zo veel uit. Uiteindelijk moeten alle rekeningen tussen 12de van de vorige maand en 12de van deze mand slechts 1 keer betaald worden.

    Je kunt het bijvoorbeeld zo doen:

    12 januri begint de maand januri (de nieuwe maand).

    Als ik me niet vergis, wordt de kinderbijslag per kwartaal uitbetaald.

    Je kunt ervoor kiezen om dat bedrag elk kwartaal naar je spaarrekening overmaken. Vervolgens kunt een autom.overschrijving van je spaarrekening naar je prive rekening maken.
    Deel het kwartaalbedrag door 3 en zet die in je autom.overschrijving. Dit bedrag komt vervolgens in de kolom INKOSTEN TE ONTVANGEN en later BINNEN.

    Gr Philippe

    #1261
    Sharon
    Deelnemer

    Wederom bedankt voor je reactie Philippe,

    door mijn bewindvoering kan ik al deze handelingen niet uitvoeren. Maar heb me er al bij neergelgd. Vandaag december afgesloten, kinderbijslag ook in december gezet . Het maakt idd niet uit en morgen begint januari gewoon 😉

    jammer dat er in het forum weinig activiteit is. Super dat je toch gewoon al al die tijd doorgaat ❗

    Groetjes Sharon

    #1263
    Team SH
    Deelnemer

    De meeste reacties komen via email. Niet iedereen wil of durft zijn verhaal in het forum te zetten.

    Fijn dat je gebruik van het forum maakt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.