Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Team SHDeelnemer
Hallo,
Jullie lonen kunnen ingevuld worden in de kolom INKOMSTEN op het moment wanneer die binnen zijn. Hebben jullie meerdere rekeningen? Dan kunnen jullie 2 huishoudboekjes aanleggen of een versie voor 2 rekeningen gaan gebruiken. Zie:
http://www.simpelhuishoudboekje.org/administratie_meerdere_rekeningen.html
Zie ook Simpel Huishoudboekje© Deluxe:
http://www.simpelhuishoudboekje.org/simpel-huishoudboekje-deluxe.htm
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag!
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerHallo Cath,
Ik zou het per 19de doen. Dus je maand begint 19de en eindigt ook 19de van de volgende maand. Je alle (vaste) kosten komen dan 1 keer in deze periode voor. Een andere optie is de maand in SH altijd per de 1ste van de maand beginnen. Ik zou zeggen probeer beide opties maar. De keuze is aan jou.
In beide gevallen moet het saldo in SH gelijk lopen met het saldo van de bank.
PS In de boekhouding van bedrijven begint een financieel jaar niet altijd per 1 januari. Bv bij IKEA is dat van 1 sept tot 1 sept.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik die graag.
Gr Philippe
Team SHDeelnemerHallo Cath,
Bedankt voor je reactie.
Nu kan je in de kolom betaald de uitgaven zetten, echter moet je dan steeds alles gaan optellen, want je doet natuurlijk verschillende dagen uitgaven ?
Dat hoeft niet. De keuze is aan jou. Je kunt die ook onder elkaar in de kolom zetten.
Ik denk dat misschien deze versie van SH voor je handig kan zijn:
http://www.simpelhuishoudboekje.org/simpel-huishoudboekje-deluxe.htm
ZIE :
In Simpel Huishoudboekje© Deluxe vind je een extra kolom voor je boodschappen.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik die graag!
Gr Philippe
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerHallo Sarah,
Bedankt voor je complimenten!“Zwart” geld hoort officieel bij de belastingaangifte aangegeven te worden in de BOX 1 (Inkomsten uit arbeid en eigen woning). 😉
Alle bedragen (stufi, bijverdiensten, contante stortingen, toeslagen, terugboeking van je internet- spaarrekening, gekregen geld van een buurvrouw, etc) die op je privé-rekening BINNEN komen, kunt je in de kolom INKOMEN invullen (op het moment wanneer ze binnen zijn, natuurlijk).
Daar heb je één kolom voor. Mocht je extra regels in die kolom willen invullen:
Zie VIDEO van de vraag 3 van onze FAQ http://www.simpelhuishoudboekje.org/faq/
Extra regel voor de tabel “inkomsten”
Klik met de muis op de balk links, op het nummer 4. Via de rechter muisknop krijgt u een menutje, kies INVOEGEN. Herhaal dit 2 a 3 keer (of meerdere keren). Kies iedere keer het nummer 4 (belangrijk!).Misschien is dit ook handig voor je:
❗ In Simpel Huishoudboekje© excel Deluxe vind je extra kolomen voor je contante uitgaven en boodschappen .
http://www.simpelhuishoudboekje.org/simpel-huishoudboekje-deluxe.htmMocht je nog vragen hebben dan hoor ik die graag.
Gr Philippe
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerHallo Mari,
Bedankt voor je reactie.
Je geplande kosten zijn de kosten die je vantevoren denkt te maken;
Bv.
Aan het begin van de maand:
-Bodschappen 200 euro.Aan het einde van de maand heb je 185 euro aan de boodschappen uitgegeven (dar zijn je feitelijke kosten). Het verschil (15 euro) houdt je over. Dit bedrag is “GELD over”.
Snap je het?
Kosten die je niet gepland hebt, maar wel gemaakt hebt, dien je toch achteraf in de kolom “gepland” in te vullen! Anders klopt het bedrag van “GELD OVER” niet. Kosten in de kolom “GEPLAND” zijn je gezinsbegroting die je achteraf bijstelt.
“Er staat nu dat ik geld over heb maar dat heb ik echt niet”
-Komt je “saldo op rekening” overeen met je banksaldo?
ALs je wilt, mag je huishoudboekje voor een “APK check” naar mij toe mailen. Ik zal je dan meer uitleg geven.
Gr Philippe
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerHallo Karin,
HET IS SIMPEL. Op het moment wanneer je salaris binnenkomt zet je salaris in de kolom inkomsten.
BEREKEN HET VERSCHIL MET HET BANKSALDO OP DAT MOMENT. STEL, het verschil is 500.
VOORBEELD 1
SALARIS 4500
SALDO REKENING 5000
SALDO VORIGE MAAND 500VOORBEELD 2
SALARIS 4500
SALDO REKENING 4000
SALDO VORIGE MAAND -500 MET MIN TEKEN INVULLENGR Philippe
Team SHDeelnemerHoi Karin,
Je kunt je simpel huishoudboekje (met alle gegevens) naar mij toe mailen. Ik maak het in orde voor je.
Ik zal dan ook meteen je vraag over 2050 euro beantwoorden.Gr. Philippe
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerHallo Karin,
Bedankt voor je reactie!
Als je wilt, mag je het SH naar ons toe sturen. Ik zal voor je nieuwe regels toevoegen (hoeveel nieuwe regels heb je nodig? ).
Gr Philippe
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemer➡ ZIe http://simpelhuishoudboekje.org/forum/forums/topic/salaris-per-4-weken-hoe-moet-ik-dat-invullen/
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerDag Kruimel,
Mail je huishoudboekje naar ons, als je wilt. Ik maak het in orde voor je.
Gr Philippe
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerHallo Pamela,
De DUO versie is alleen voorzien met TOTAALSALDO van de som van de rekeningen A en B. Ik weet dat het onhandig is maar ik heb tot nu toe geen technische oplossing gevonden om die twee van elkaar op te splitsen.
I’m working on it. Ik hou je op de hoogte.
Gr Philippe
Team SHDeelnemerHallo Ilpe,
Op het moment wanner de kinderbijslag binnenkomt kunt je die in de kolom INKOMSTEN zetten. Mocht je daar niet voldoende regels hebben zie dan de vraag 3 van FAQ: http://simpelhuishoudboekje.org/faq.html
Gr Philippe
Team SHDeelnemerBeste Harry,
Bedankt voor een goede vraag!
Het simpel huishoudboekje© (SH) is een afspiegeling van iemand’s bankrekening. Dat wil zeggen dat alle mutaties op de bankrekening (niet in een portemonnee!) zoals af en bijschrijvingen kunnen in SH bijgehouden worden.
Er zijn 3 oplossingen voor je vraag:
1. De boodschappen altijd per pin betalen
2. Een vast bedrag voor de boodschappen pinnen en vervolgens dat bedrag apart bewaren. B.v. 50 euro per week pinnen en in een aparte “boodschappen” – portemonnee of in een apart vakje van je eigen portemonnee beheren. Bonnetjes bewaart je daar ook. Je gebuikt dit bedrag alleen voor de boodschappen. Voor andere aankopen pin je een apart bedrag of betaalt per pin. Je vult 50 euro PINNEN in je huishoudbokje. Zie deze video. Wil je alle contante uitgaven bijhouden (dus niet alleen wat je uit “de muur” gepind hebt) dan heb je Simpel Huishoudboekje Deluxe nodig.
3. Je kunt je contante uitgaven op een apart tabblad van Simpel Huishoudboekje Deluxe bijhouden. Zie ook deze vraagMocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Gr Team Simpel Huishoudboekje
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 4 maanden geleden door Team Simpel Huishoudboekje.
Team SHDeelnemerHallo Sanne,
Bedankt voor je reactie.
Wat zie je in het vakje “Saldo op rekening”? Een woord “#WAARDE!” zoals hieronder?
Dat betekent dat je een punt ipv komma ergens gebruikt hebt. In dit voorbeeld moet het getal 123,3 ipv 123.3 zijn. Excel ziet het punt niet waardoor je Simpel Huishoudboekje (SH) niets kan bereken. Je kunt dus in SH alleen cijfers en komma’s invullen, geen andere tekens. 💡
Mocht het niet opgelost zijn, wil je dan aub je Simpel Huishoudboekje naar ons mailen?
Ons email: [email protected]
Groet Philippe
Team SHDeelnemerIn principe moet het niet uitmaken wanneer uw inkomsten op uw rekening binnen komen. Het is aan te raden om uw pensioen en AOW in uw Simpel Huishoudboekje (SH) te zetten pas wanneer de bedragen op uw rekening zichtbaar zijn.
Wanneer begint u met de volgende maand in uw SH? Wanneer worden uw pensioen en AOW uitbetaald?
Een voorbeeld:
-15de krijgt men zijn pensioen binnen
-25ste komt zijn AOW binnenIk zou in dit voorbeeld op 25 januari met de volgende maand in SH beginnen. Het is belangrijk dat op 25 januari een banksaldo met “Saldo op rekening” in SH overeenkomt. Mocht het niet het geval zijn, controleer dan “Saldo van vorige maand”.
“Saldo van vorige maand” is het saldo op de bankrekening op 25 januari.
Op 15 febr kan men zijn pensioen in SH zetten:
Het saldo op rekening moet nog steeds met een banksaldo overeenkomen.
-
AuteurBerichten